Kategori: Bergen 2012

HOME SWEET HOME

Bergen er et avsluttet kapittel (for nå), og jeg er igjen stasjonert på Øvre Kyrkjebakken. Tok oss (Ann Kristin og meg) drøye 5,5 timer å kjøre til Stavanger igår, men tiden gikk egentlig ganske raskt allikevel. Spiste sveler med brunost på fergen og koste oss ellers med musico a la Tonje.

foto/privat, grafittikunst i Bergen (komediebakken). Sang/Karpe Diem - påfugl

De siste dagene i Dragefjellsbakken var uten tvil de beste! Fredag spilte vi amerikaner* i hold dere fast.. TOLV timer! Tenk å bruke så lang tid på et kortspill! Vi fikk superdilla hele gjengen, og tilslutt måtte jeg bare sette ned foten og avklare sengetid da klokken nærmet seg soloppgang farlig mye. Enkelte hadde større problemer med å legge ned kortene og innse at kvelden var over, enn en hardt rusa heroinmisbruker noen prøver å konfiskere "godsakene" av. Haha, snakk om konkurranseinnstinkt.

foto/privat.

Siste kvelden (lørdag) var vi på innflytningsfest et lite stykke unna leiligheten. Jeg var av en eller annen grunn ikke supergira på å dra ut denne dagen, så det endte med at jeg gikk tilbake til leiligheten mens de andre dro ut. Det var ihvertfall slik det så ut, frem til det plutselig en drøy halvtime etter jeg hadde kommet hjem veltet menneske etter menneske inn på 30 kvadraten "vår". Men for all del, det var koselig det også!

foto/privat, tacolove.

Jeg sitter igjen med en utrolig god følelse etter ferien. Det var fantastisk herlig å møte flere av favorittpersonene mine igjen, ikke minst gjorde det godt med litt nye inputs på et nytt sted, i en "ny" by. Ser allerede frem til å besøke Andreas igjen på nyåret!

15.10.2012 @ 13:49 i Bergen 2012 0 kommentarer

BERGEN PT.3

Nok en dag har gått i Dragefjellsbakken, og jeg må si at Bergen begynner å bli et mat-kapittel for seg selv! Spiste tidenes herligste lunch på Godt Brød tidligere idag, med Andyboi, Susanne og Sol. Kanel/mandel bolle med eggekrem og hjemmelaget brownies med valnøtter. Snakkes.

foto/privat, Helt ok lunch på Godt Brød.

Senere på dagen tok vi en liten rundtur nede i sentrum, "så på" bryggen osv, før vi dro i matbutikken og handlet til middag. Valget falt på vegetarpizza med mozarella og mais, og det var rett og slett magisk. Jeg er glad i Jæren altså, men maten på skolen kan ikke sammenlignes med mat man lager selv!

foto/privat, Bryggen. Vegetarpizza <3

Nå sitter vi sammen med en annen kamerat av Andreas, David, og prater og drikker litt vin (studenter as!..) Tror vi bare blir sittende i leiligheten å slapper av ikveld. Til helgen skal vi nemlig på innflytningsfest. Svære greier. Ikke at jeg aner hvem jenta er :-)
Ønsker alle studenter en flott lille fredag!

11.10.2012 @ 23:25 i Bergen 2012 0 kommentarer

KOLLEKTIVET

Idag forsov vi oss. I ti-tiden våknet vi plutselig av at tlf til Andreas ringte, med beskjeden om at "det nye" besøket stod utenfor. Derfor var det ikke fult så ryddig som vi planla når de kom inn hit, men det tok vi oss raskt av når de tok en liten siesta etter reisen fra oslo. Nå har jeg også fått fikset litt på ansiktet, og er klar for en dag til av hva Bergen by har å by på. Starter med lunch om en liten halvtime!

foto/privat

Satser på en liten oppdatering til iløpet av dagen/kvelden. Ha en fin torsdag så lenge!

11.10.2012 @ 13:49 i Bergen 2012 0 kommentarer

BERGEN PT.2

Kjører på med litt flere instabilder nå som jeg er så godt igang..

foto/privat, Frokostlykke.

De to siste dagene har vi rett og slett ikke gjort noenting! Akkurat sånn ferie skal være. Kjenner det er godt å faktisk sovne av meg selv fem min etter jeg har lagt meg, i stedet for å høre lyden av treningsballer av plast som blir kastet og sparket iherdig gjennom betong-gangene.

Men, jeg har litt fhs-kjærlighetssorg også da, mer enn jeg trodde jeg kom til å få faktisk. Sprøtt hvordan vaner og mennesker kan bli en vesentlig del av hverdagen din etter så kort tid. Og når jeg kommer tilbake til internatet på søndag har jeg rommet for meg selv i hele to uker. Beamin, kjapp deg hjem!

foto/privat, Dragefjellsbakken.

foto/privat, Tirsdagskos. Go´gutten!

Nå skal Bestie og jeg streame en film før vi tar kvelden. Satser på å finne en god komedie på 1channel. Vi burde også rydde og vaske litt, ettersom vi er to fler i leiligheten fra og med imorgen.. Sov godt!

10.10.2012 @ 23:56 i Bergen 2012 2 kommentarer

BERGEN

Ps. Kamera ligger batteritomt igjen på folkehøyskolen. Tenkte dere ville ha litt Instabilder som en dårlig erstatter!

På søndag tok jeg som planlagt 12.27 toget mot Bergen fra Oslo, etter to koselige døgn i Nittedal. Det var godt å se kjente fjes igjen, og jeg forlot hjemstedet nok en gang med et lurt smil om munnen. Bare to og en halv måned til vi sees igjen.

foto/privat, Verdens beste pannekakefrokost fra lørdag.

Togturen til Bergen gikk mye bedre enn forventet. Hørte på musikk stort sett hele turen og fulgte med hvordan vi flyttet oss fra skog og høst til fjell og snø, til by og regn. Norge ass.

foto/privat, Utslitt koffert, fast følgesvenn. Hardangervidda ?

Andreas/Bestie hoppet selv på toget i Ål, så de fire siste timene av turen tok vi sammen. Da gikk tiden plutselig superfort, og poff så var vi i Bergen. Det var et rent helvete å frakte den overvektige kofferten min på brostein på tvers av noe som føltes som hele bergen by, men omsider låste vi oss inn i en koselig loftsleilighet, 5x2 trapper over bakken! Deretter var det tid for ORDENTLIG taco, for første gang på to måneder. Himmelsk.

foto/privat, Togperrongen/stasjonen.

Idag har vi egentlig tilbragt den meste av tiden i leiligheten. Var en kjapp tur i butikken, før vi lagde crispy chicken til middag (endelig!), og jeg var igjen i paradis. I 21-tiden var vi også på kino og så "Ted", men den må jeg innrømme faktisk skuffet. Klarte ikke helt plassere den innenfor sjangere heller, egt.

foto/privat, Frokostbordet fra himmelen. --> helsekost

Ellers har jeg det fint og nyter ferie osv. Ser frem til en hel uke i bestie´s selskap!

foto/privat, Andreas FOR kule solbriller..

Snakkes, Hei.

09.10.2012 @ 02:53 i Bergen 2012 2 kommentarer

floaton

floaton 19, Nittedal
Hei. Jeg heter Tonje R. Sjølie, er 19 år gammel og går for tiden foto-linjen på Jæren Folkehøgskule nedenfor Stavanger. Derfor vil bloggen min hovedsaklig dreie seg om hverdagen her, reiser, trening og foto-oppgaver, med innslag av andre interesser som (mer) foto, mote m.m. Velkommen!